Over ons

Achtergrond

Acamponie is een bedrijf dat is opgezet met een missie om de toekomst van online werken te verbeteren. In principe zou iedereen met een internet connectie online werk kunnen verrichten. Dat betekent dat momenteel meer dan de helft van de werelds populatie werk zou kunnen krijgen. Er zijn al veel platformen die dit soort werk aanbieden in de vorm van ‘microjobs’. Echter zijn de werk omstandigheden te vergelijken met de industriële revolutie. Arbeider hebben weinig tot geen inspraak, de focus ligt op efficiëntie en communicatie tussen elkaar is niet mogelijk. Aan de andere kant zien we wat online community’s kunnen bereiken, zoals de creatie van Mozilla (Firefox) en Linux. Daarom besloten wij om de principes van deze community’s beter te leren begrijpen en toe te passen om crowdsourcing platformen. Dit heeft geleidt tot onze 26 richtlijnen die helpen om platformen socialer te maken. Hiermee hebben we nieuwe community’s ontworpen en huidige platformen geëvalueerd en verbeterd. Omdat we zelf hebben ervaren wat de relevantie is voor het verbeteren van het ontwerp van platformen delen we graag deze kennis door het uitvoeren van evaluaties en het geven van trainingen. De tools die we hiervoor hebben ontwikkeld delen dan ook graag met jouw, zodat we samen de toekomst van online werk kunnen creëren!

Simon à Campo | Founder & Community Designer

Simon à Campo
Simon à Campo

Simon à Campo is een community designer, een overlap tussen Community Management en User Experience Design. Hij deed twee jaar lang onderzoek naar hoe crowdsourcing platformen verbeterd kunnen worden door community design toe te passen in zijn master Industrial Design. Hierover publiceert hij zijn vindingen en zijn de 26 richtlijnen ontstaan. Nu wil hij zijn kennis delen en dat leidde tot het opzetten van het bedrijf Acamponie. Zo adviseert hij bedrijven met crowdsourcing en community platformen hoe deze te verbeteren. Hij is uitgeroepen als Young Achiever door de Crowdsourcingweek, is deel van de T500 door The Next Web en deel van Nederlands 25 Next Digital Leaders door PwC. Hij is als het ware opgegroeid in de community van jongleurs, waar hij ook veel voor heeft terug gedaan door festivals te organiseren en aanstormend talent een podium te bieden op het NK Jongleren. Wetende hoeveel inspiratie en motivatie een community kan geven, is zijn missie om nieuwe community’s op te zetten en huidige te verbeteren.

Dr. ir. Javed Khan | Assistant Professor

Javed Khan
Simon à Campo

I would characterize myself as an HCI researcher with a focus on crowdsourcing. On my PhD I worked on novel mobile and pervasive applications for intra-family communication as well as, on a methodological side, improve the experience sampling method. On my PostDoc I applied some of the methodological findings to support patients suffering from obsessive compulsive disorder. Currently my research activities can be captured in the following title: Design for Crowdsourcing & Crowdsourcing for Design. What I mean with the first part is how designers can improve existing crowdsourcing platforms and by the second part I am interested in developing crowdsourcing platforms to support designers. Past research activities included context-ware computing and evaluation of mobile, location-based ads with the help of a mixed-reality setup. I am assistant professor at the Industrial Design Department of Eindhoven University of Technology in the Netherlands and founding member of Ambianti.